Har en stort anerkendt virksomhed brug for hjælp til grafisk produktion? JA, og de er heldigvis ikke bange for at spørge efter hjælp.
Bang & Olufsen havde tidligere et subbrand, BEO PLAY, med det markedsfører og sælger de alt tilbehør, som bl.a. hovedtelefoner og bærbare højtaler. Alt er i høj kvalitet og i et smukt design. Derfor er Bang & Olufsen også klar over, at al deres marketingmaterialerne, som f.eks tryksager skal produceres i lige høj kvalitet. For at opnå det skal du have styr på de tekniske detaljer. Bang & Olufsen fik denne hjælp hos The Print People og der er kommet en mængde flotte tryksager ud af det.
Udfordringen var, at få disse lækre produkter, gengivet på avispapir. Ikke en nem opgave. Avispapir er ikke det bedste, når du skal trykke high-end produkter. Avispapir er tyndt, det er gråt, og så suger det trykfarven til sig. Du har sikkert set reklameaviser, hvor det hele er grynet, kornet, og farverne er triste.
Med Bang & Olufsen’s avis The Journal, lykkes det at få et super fint resultat. Det lykkes fordi, vi som det første havde et rigtig godt udgangspunkt, i B&O’s professionelle billeder, og fordi vi inden trykningen, af de mange hundredetusinde aviser, lavede en serie af prøvetryk. Det var rigtig godt, at få testet nogle af billeder, på det valgte avispapir, inden vi sagde ”TRYK”. The Journal’s trykproduktioner, som senere viste sig, ikke kun at skulle laves i Danmark, men også i udlandet. Over 500.000 trykte aviser blev det til, inden næste nr. af The Journal kom på gaden.
The Journal blev lavet i 11 sprogvarianter og sendt ud til alle deres butikker worldwide. Fordi der var brug for store og små oplag blev der anvendt forskellige trykteknikker, offsettryk og rotation ( heatset ). Så det var en kæmpe fordel, at vi have diverse prøvetryk, som jeg, hver gang, havde med til trykstart. På den måde fik Bang & Olufsen sikkerhed for, at alle deres produkter fremstod ens, uanset hvilke papir eller trykteknik jeg brugte.
Massive besparelser blev det til for Bang & Olufsen, fordi jeg i stedet for at vælge en eller 2 distributør, endte med at have hele 6 forskellige distributører.
Alt efter hvilke land, og hvilke priser jeg forhandlede mig frem til, gav det rigtig god mening for Bang & Olufsen, at vælge den kurer eller fragtmand som havde de bedste priser på det specifikke land. Så selvom der var, en del administrativt arbejde forbundet med dette forsendelses puslespil, så var det, det helt rigtige at gøre.
Der er rigtig mange penge at spare, på din distribution, hvis du vælger de rigtige leverandører.
Vil du vide mere om, hvordan dine produktioner kan blive sendt afsted, til den bedste pris, så skal du være velkommen til at kontakte mig, helt uforpligtende.
Udfyld dine kontakt-info herunder, så vender jeg tilbage til dig for at aftale et møde – hos dig eller mig.
Når du udfylder din mail, siger du samtidig ja tak til at jeg må sende dig mails med inspiration til dine tryksager, vigtige artikler, samt mulighed for ekstra gode aftaler. Hvis du ikke ønsker dette, kan du istedet kontakte mig direkte på ka@theprintpeople.dk for at booke dit møde.
Jeg glæder mig til at nørde med dine tryksager…
Med venlig hilsen
– din uvildige tryksagsekspert
Ønsker du ikke at få de samme fejl som mange oplever på deres tryksag, kan du her læse og få hjælp til at undgå de mest almindelige fejl i tryksagsproduktion.
Har du overhovedet brug for en tryksagsekspert? Og hvad betyder uvildighed når du gør dit grafiske indkøb? Det betyder faktisk mere end du tror!