Tænker du bæredygtighed ind i dine marketingsmaterialer? Det er vigtigt at vi alle værner om miljøet, og med bæredygtige løsninger så kan du være med til at gøre en forskel.
Hvis ikke så lad mig hjælpe dig på vej, der skal ikke så meget til før at du og dine kunder kan se og mærke forskel.
Der er masser af muligheder, og du er velkommen til at starte i det små. I det små, kunne være at du sikrer dig, at det papir som du/dit trykkeri bruger er miljømærket.
Det vil sige at papiret er sporbart, og du vil en hver tid, stå inde for, at det er produceret miljøvenligt, og de træer som er brugt bliver genplantet.
Du kan sikre dig, at trykkeriet, du bruger, er miljøcertificeret, som FSC trykkeri, eller Svanemærket trykkeri.
Er du klar på, at gøre lidt mere ud af det, så kan du miljøcertificerer dine marketingsmaterialer, så også dine kunder kan se, at du arbejder bæredygtigt.
Så har du materialer som ikke har brug for at få et genbrug/øko-look, så er der altså andre måder hvor på du kan signalere at miljøet er tæt ind i produktionen.
Du kan kigge på hele dit trykkeris generelle holdning til, hvordan de arbejder med miljø. Kører de f.eks i el-bil?
Hele paletten af dine grafiske materialer kan få et løft, så det bliver helt tydeligt hvor bæredygtigt din produktioner er. Se lige her nogle fine løsninger som jeg har lavet, og får inspiration af.
Hos The Print People køres der på el-cykel, og når dine varer skal leveres, så er der altid fokus på at bruge de miljøbevidste transportfirmaer. Sammen med dig hjælper jeg med at få din tryksager gjort så bæredygtige som overhovedet muligt.
The Print People’s hjemmeside er desuden CO2 neutralt
Jeg kan anbefale, at du bruger bæredygtig i din markedsføring, dine kunder vil vælge dig, fordi du har taget et valg.
Med venlig hilsen
– din uvildige tryksagsekspert
Ønsker du ikke at få de samme fejl som mange oplever på deres tryksag, kan du her læse og få hjælp til at undgå de mest almindelige fejl i tryksagsproduktion.
Har du overhovedet brug for en tryksagsekspert? Og hvad betyder uvildighed når du gør dit grafiske indkøb? Det betyder faktisk mere end du tror!