Oplever du, at dine kunder og du selv tænker og taler mere om at være bæredygtig? Det gør jeg. Men jeg tror ikke det er en trend.
Bæredygtighed er kommet for at blive.
Vi har allesammen brug for at kigge på, om det vi gør i hverdagen, både derhjemme og på arbejdet kan gøres på en måde så vi bruger færre ressourcer. Kan vi bruge mindre tid, lave mere holdbare løsninger?
Jeg er med på at kommunikation bliver mere online. Når nu der så er brug for en offline løsning, i form af en tryksag, eller en anden grafisk produktion, så klæder det altid dig og din kunde at gøre bæredygtighed til en del af jeres projekt.
Som eksempel findes der nu engangskopper som har majsstivelse i stedet for plast som coating på indersiden af engangskoppen. Derved bliver engangskoppen 100 % bæredygtig, fordi den kan komme i genbrugsordningen.
I stedet for logovand, som er dyrt og meget engangsbrug, vælg i stedet at få fremstillet en termovandflaske som kan bruges igen og igen. Både til kolde og varme drikke. Den vil være meget relevant for din kunde, og bliver udover branding en ting som din kunde vil tage med hjem.
Ønsker du ikke at få de samme fejl som mange oplever på deres tryksag, kan du her læse og få hjælp til at undgå de mest almindelige fejl i tryksagsproduktion.
Har du overhovedet brug for en tryksagsekspert? Og hvad betyder uvildighed når du gør dit grafiske indkøb? Det betyder faktisk mere end du tror!