Sådan visualisere du dit event
Gode ideer til dit releaseparty

11 ting der gør dit event ekstra populært

Sådan skaber du et lækkert event, så alle taler om det. Skal dine kunder have en ekstraordinær oplevelse til dit event? Så må du også gøre noget ekstra. Det behøver hverken at være dyrt eller tidskrævende.

Det handler om at skabe en WAUW-effekt som får dine kunder til at huske dig og dit event. Med en god planlægning kan du komme rigtig langt med at skabe noget unikt.

Et event varer ofte en dag eller få timer, så derfor er det okay at du vælger billigere løsninger når du vælger materialer til dekoration osv. De skal jo ikke holde så længe, med mindre de skal genbruges til dit næste event eller messe. Du kan derimod fokusere mere på maden, musikken, underholdningen og evt. goodie bags.

Prøv at finde noget som dine kunder kan få med hjem, det kan være en fysiske ting, noget som du har fået designet og produceret til eventet. Se her en uendelighedfolder hvor dine produkter bliver præsenteret på en spændende måde.

Alternativ kan det være et underholdende indslag, musik som skaber en stemning, en illuminator som tryller, og går rundt blandt dine kunder og giver dem en overraskende oplevelse. Husk på at få dit produkt med ind i showet.

Sådan gør du dit event ekstra populært

  1. Skab noget visuelt – brug jeres logo eller farver
  2. Hamleys eventmateriale


  3. Vælg en eller to farver, evt. logofarve som gennemgående tema

  4. Brug store balloner i stedet for små. Brug helium, eller få lavet en ballonport – eller endnu bedre få jeres logo på kæmpeballoner i 90 cm, det er skaber synlighed og giver effekt.
  5. Ballonner til event


  6. Brug roll-ups som rumdeler/afskærmning, print forskellige budskaber på, eller måske et par sjove citater. Dette er en billig løsning som faktisk kan genbruges.

  7. Lav et #HASHTAG til dit event – gør det synligt for alle på dit event. Læg billeder på Instagram, og få dine gæster til at gøre det samme

  8. Find en sjov ting, eller lav en baggrund, hvor dine kunder kan tage billeder af hinanden.
  9. Find en sjov ting, eller lav en baggrund, hvor dine kunder kan tage billeder af hinanden


  10. Lav goodiebags, og hvis du laver dit event i samarbejde med andre, så få dine samarbejdspartner til at sponsorere ting du kan komme i goodiebagen.

  11. Underholdning/indslag – det er som regel det som dine gæster husker bedst.

  12. Spændende og smuk mad – lækkert sat op så det visuelle giver dine kunder en oplevelse, sørg for at du her giver dem kvalitet.
  13. Lækker mad og appetizers til dit event


  14. Skriv gerne til dine gæster bagefter, og tak dem for at de tog sig tid til at komme – og spørg ind til om de var tilfredse med dit event. Efterfølgende kan du bruge dine kunders udtalelser på din hjemmeside

  15. Tag masser af billeder, hyr en professionel fotograf eller videomand. Lav en “tak for sidst”-mail til alle og brug billederne eller videoen fra dit fantastiske event. Hvem elsker ikke at se sig selv på billeder.

Hvis du følger bare nogle af ovenstående punkter, så er du garanteret et hit af et event, som ALLE vil tale om!
Vær ikke bange for at genbruge nogle af de samme elementer fra dine tidligere event, hvis du kommer dem ind i en anden kontekst, vil ingen opdage at du genbruger. Genbrug er forøvrigt cool.
Laver du mere end et events om året, så skal du altså lige tage fat i mig, for hvorfor ikke få inspiration fra nogle af de mange event, som jeg har hjulpet mine kunder med.


Book et uforpligtende møde med mig og få TPP-viften – din egen papirkollektion

Udfyld dine kontakt-info herunder, så vender jeg tilbage til dig for at aftale et møde – hos dig eller mig.


Når du udfylder din mail, siger du samtidig ja tak til at jeg må sende dig mails med inspiration til dine tryksager, vigtige artikler, samt mulighed for ekstra gode aftaler. Hvis du ikke ønsker dette, kan du istedet kontakte mig direkte på ka@theprintpeople.dk for at booke dit møde.

Jeg glæder mig til at nørde med dine tryksager…

Med venlig hilsen

Karin Holt Hass Andersen

– din uvildige tryksagsekspert


Kreative og anderledes tryksager
Godt at vide

De 5 største faldgruber din tryksag kan falde i

Ønsker du ikke at få de samme fejl som mange oplever på deres tryksag, kan du her læse og få hjælp til at undgå de mest almindelige fejl i tryksagsproduktion.

Karin Holt Hass Andersen, Din tryksagsekspert The Print People
En ekstra ressource

Hvad er dine fordele ved at handle hos en uvildig tryksagsekspert?

Har du overhovedet brug for en tryksagsekspert? Og hvad betyder uvildighed når du gør dit grafiske indkøb? Det betyder faktisk mere end du tror!